دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1398 - 12:03
حجت‌الاسلام رستمی:

امام خمینی(ره) پرچمدار حیات مجدد بشریت در مسیر رسیدن به ولایت است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در آستانه رحلت امام عظیم‌الشأن انقلاب هستیم که پرچمدار حیات مجدد بشریت در مسیر رسیدن به ولایت است.
کد خبر : 385295
13971117000207_test_photon.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی صبح امروز در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل (ره) اظهار کرد: در آستانه رحلت امام عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی هستیم که پرچمدار حیات مجدد بشریت در مسیر رسیدن به ولایت است.


وی افزود: این مراسم بهانه خوبی برای بازخوانی آرمان‌های امام خمینی(ره) است. شهید مطهری در وصف دیدار با ایشان می‌گوید: «امام فردی است که چهار ویژگی دارد: امامی بود که به خدا ایمان داشت و به راهی که انتخاب کرده بود در مسیر دین ایمان داشت. همچنین امام خمینی (ره) به  هدف و مردم خود ایمان داشت.  هدف امام و آینده‌ای که برای این انقلاب تعریف می‌کند». 


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در اوج انقلاب خللی در این هدف نمی‌بینیم. در اوج جنگ و سخت‌ترین شرایط جنگی هدف امام تغییر پیدا نمی‌کند. در پیام قطع‌نامه از ناقوس کلیساها فریاد مرگ آمریکا شنیده شود.


وی افزود: امام خمینی(ره) زمانی که کشور در محاصره شدید اقتصادی قرار داشت و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان ایجاد شده بود، قطعنامه 598 را پذیرفتند و در پذیرش این قطعنامه گفتند که هدف از انقلاب اسلامی اهتزاز پرچم لااله‌الا‌الله در قله‌های کلیدی جهان است. امام خمینی(ره) براساس این اهداف هدایت جامعه را برعهده گرفته‌اند و ایشان به امانت‌داری مسئولان نسبت به نظام و مردم تأکید و توجه ویژه‌ای داشتند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه تصریح کرد: امام راحل(ره) همچون حضرت علی(ع) مسئولیت را امانت می‌دانستند و نه طعمه‌ای برای بهره‌برداری از مردم. از طرفی ایشان قرآن را الگوی عملی برای ایران می‌دانستند.


رستمی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال 57 اولین تحریم‌های آمریکا علیه ایران صورت گرفت. بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران فرمود: «این روز را باید جشن بگیریم. روزی که مردم به پای خود می‌ایستند».


وی ادامه داد: امروز ما ادامه آن روزهاست. با انقلاب اسلامی دین خدا احیا شد و ترویج دین صورت گرفت. در این انقلاب توجه به اصالت اخلاق در عصر مرگ معنویت صورت گرفت. امام خمینی(ره) جهان اسلام را به بازگشت به اسلام و دین‌داران جهان را به‌ بازگشت به سوی دین دعوت کرد.


وی با اشاره به بیانیه گام دوم بیان کرد: در 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران، این بیانیه افق‌های بلندی را برای انقلاب اسلامی ایران ترسیم کرده و توسط مقام معظم رهبری فرزند خلف امام راحل مسیر 40 سال بعدی انقلاب طراحی شد و در سندهای بزرگ و ارزشمند، افق‌های بلندی برای ایران ترسیم شده است.


انتهای پیام/4107/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته